SO – Stof
Vi har i dette projekt haft til formål, at lave en blog hvori vi skulle beskrive begrebet afkodning, fortælle om de forskellige fag hvor afkodning indgår som et delemne i alle oplæggene. Vi har i løbet af ugen blandt andet, brugte forskellige læsestrategier, hvis vi nu skal finde bestemte ting så har vi blot skimtet teksten igennem så vi ikke brugte for meget tid på at læse unødvendige ting. Derved blev vores tid også mere struktureret da vi, fik mere tid til at lave de forskellige opgaver som vi fik for. For at vi har kunne lave de forskellige oplæg på vores blog, har vi skulle undersøge forskellige ting så vi fik mere viden omkring afkodning, vi har brugt den strukturerende metode, da vi vidste, hvad vi skulle lede efter. Da vi søgte efter informationer, blev vi nød til at være meget kildekritisk, da vi selvfølgelig ikke vil skrive noget som slet ikke passer på vores blog. VI har i danskdelen brug argumentation, da vi skulle argumentere til folket om, hvorfor vi netop skulle skære ned for de penge som monarkiet får.
Vi har i dette forløb også brugt videnskabelig dokumentation, da vi under matematik delen, har skulle bevise forskellige ting og vi har vist forskellige eksempler med matematik programmet ”maple” dette program er meget troværdigt at bruge, da det bliver brugt mange forskellig steder. Vi har blandt andet brugt videnskabelig dokumentation, i opgavedelen b) da vi skulle beskrive sammenhængen mellem a og b i en ligning, det har vi både gjort med ord, men også med hjælp af en tegning, hvor man kan se, at det vi skrev passer til hvordan, den rette linje går og man kan selv aflæse det på tegningen. Vi har brugt sprogligbevidsthed, da vi skulle lave en politisk tale i dansk delen. Vi skulle overbevise befolkningen om noget bestemt, hvor vi har brugt newspeak så det lød bedre. Vi har reflekteret over det, som vi gerne ville sige og på en måde ”forvendt” ordene så det vil være nemmere for os, at få vores idé sat i gang. Vi har brugt skriveprocessens faser, i indledningsfasen læste vi projekt oplægget, så vi var klar over, hvad vi skulle skrive om. Hovedindholdet, skrev vi efterfølgende, hvor vi undersøgte de forskellig ting samt, skrev om de forskellige opgaver vi skulle lave til hvert af de fire fag. I slutningen reflekterede vi over det vi lavede, og ændrede så det måske så pænere ud. Vi har både brugt mundtlig og skriftlig præsentationsformer, mundtlig har vi brugt i dansk, hvor vi skulle optage et tale, som skulle omhandle det vores parti ville ændre. Skriftlig har vi brugt på selve vores blog, da vi på en måde præsenterer alt vi har på vores blog, til de læsere som der kigger på bloggen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar